総当りでハッシュの計算を行い、指定された課題を解きます。
そして、受理される値を最初に発見した人が、
ブロック承認および報酬を受け取れる仕組みになっておりました。
この課題の難易度なのですが、ブロック生成時間と深い結びつきがありまして、
ブロック高とはあまり関係がないようです。
※ ブロック高が上がると難易度が上がるのではなく、
ブロック生成時間およびその連続性で決まるようになっております。
つまり、いくらブロックを積み上げましても、ハッシュレートが低いと、難易度はあまり上がりません。
また、はじめから高ハッシュレート(GeForce 1080tiを**枚(^^;とか)、
ASICなんかをぶつけたら、急激に難易度が上がってしまい面白みがなくなります。
このあたりの調整が、ブロックチェーンの興味深い部分かもしれません。
Accepted blocks at which calculate a hashing for round robin and solve the specified task.
If a block-high goes up, difficulty will not go up but Accepted blocks
will be decided between blocks generate times and by its continuity.
That is, it may accumulate a blocks. But,
A hash rating seldom goes up a Low and difficulty.
The person who discovered the result received to the first is a mechanism
in which a blocks authentication and remuneration are receivable.
A blockchain is very interesting.